Bas Smit en Nicolette van Dam, bekend als het populaire showbizzkoppel in Nederland, hebben onlangs een rechtszaak aangespannen tegen frisdrankgigant Coca-Cola. De reden? Ze beweren dat ze nog recht hebben op een aanzienlijke som geld – maar liefst 2 miljoen euro – voor de promotieactiviteiten die ze hebben uitgevoerd voor het merk. De zaak werpt een schijnwerper op de complexiteit van influencer-marketing en de afspraken die daarbij horen.
Smit en Van Dam beweren dat, ondanks mondelinge overeenkomsten en bevestigingen via verschillende communicatiekanalen zoals WhatsApp, e-mail en apps, Coca-Cola nalatig is geweest in het nakomen van hun financiële verplichtingen. Het echtpaar stelt dat zij voor hun inzet een totaalbedrag van 2,6 miljoen euro hadden moeten ontvangen. Echter, tot op heden heeft Coca-Cola dit bedrag niet betaald, wat heeft geleid tot juridische stappen vanuit Smit en Van Dam.
Opmerkelijk is dat Coca-Cola vermoedt dat een medewerker binnen hun organisatie, met wie de afspraken zijn gemaakt, mogelijk heeft samengespannen met Smit en Van Dam. Als gevolg daarvan heeft het bedrijf deze persoon inmiddels ontslagen. Deze wending voegt een extra dimensie toe aan de zaak en roept vragen op over de integriteit van de interne processen bij Coca-Cola. Het echtpaar heeft al een flink bedrag ontvangen van Coca Cola. Weten hoeveel? Check de volgende pagina!
Bekijk de beelden op de volgende pagina!