Rhode Kok. Die naam gonst momenteel door de digitale gangen van TikTok alsof het een codewoord is voor viraal succes. Een roodharige Nederlandse verschijning die met één video méér mensen bereikt dan er in heel Nederland wonen. Letterlijk.
Met een verbluffend aantal van ruim 18 miljoen views wist ze zichzelf op de kaart te zetten, maar dat is nog niet eens het meest krankzinnige aan dit verhaal. Samen met Matthy van de Bankzitters ontstond er een hype die volledig uit de hand liep — in de allerbeste zin van het woord.
Want wat begon als een ludiek experiment, eindigde in een explosie van views die TikTok zelf aan het twijfelen bracht. Meer dan 75 miljoen weergaven binnen no time, waarna het platform ingreep en de teller alsnog op ruim 18 miljoen zette. Nog steeds: ongekend veel.
De actie blijkt onderdeel te zijn van een doordachte virale campagne van de Bankzitters, die vaker weten hoe je het internet moet laten daveren. Dit keer schakelden ze dus ook Rhodé Kok in, en haar bijdrage was allesbehalve onopgemerkt gebleven.
TikTok is anno 2025 een slagveld van aandacht. Je moet niet alleen opvallen, je moet domineren. Rhodé slaagde daar glansrijk in. Met een mix van brutaliteit, humor en timing ramde ze zichzelf naar de voorpagina’s van TikTok NL.
Wat veel kijkers niet weten, is dat Rhodé al langer online aanwezig is. Geen eendagsvlieg dus, maar iemand met een digitale geschiedenis die reikt tot diep in de algoritmische archieven. Wij stuitten op foto’s van vóór de miljoenenviews, en geloof ons: ze straalde toen al die X-factor uit.
De combinatie van knap koppie, scherpe timing en samenwerking met de juiste creators heeft haar in een klap gelanceerd naar de eredivisie van de Nederlandse influencers. Geen standaard influencermeisje, maar iemand met flair en een tikje brutaliteit.
De kracht van Rhodé schuilt in haar oprechtheid. Geen gescripte sketches of overgeproduceerde content, maar echte energie. TikTok-gebruikers ruiken nep van een kilometer afstand, en Rhodé? Die voelt echt. Dat is goud waard in de digitale jungle van 2025.
Wat ook meespeelt, is de onnavolgbare aantrekkingskracht van virale samenwerkingen. Bankzitters hebben een neusje voor talent, en met Rhodé scoorden ze wéér een digitale voltreffer. Het internet vergéét niet, en deze campagne staat in het geheugen gegrift.
Dat dit soort campagnes miljoenen euro’s aan advertentiewaarde vertegenwoordigen, moge duidelijk zijn. Eén viral succes kan de deuren openen naar merkdeals, invites, en een plek in de bovenlaag van de influencerwereld. Rhodé wandelt die trap nu op.
Voor veel mannen is zij niet alleen een TikTokster, maar een digitale droomvrouw. Die lach, dat lef, die losse uitstraling: het maakt haar razend populair onder zowel volgers als merken die vechten om haar aandacht. Terecht? Absoluut.
Wat ons opvalt, is hoe snel dit soort sterren kunnen opkomen in een tijdperk waarin aandacht de nieuwe valuta is. Rhodé was geen hype, ze was de storm. En als je de storm bént, dan bepaal je de regels van het spel. En dat doet ze.
De toekomst van Rhodé lijkt dan ook allesbehalve saai. Verwacht haar binnenkort als gezicht in campagnes, bij talkshows en misschien zelfs op televisie. Maar wij gokken: ze blijft haar kracht vinden op het internet, waar ze zich thuisvoelt.
Wij blijven haar in elk geval volgen, net zoals de rest van Nederland dat doet. Want als iemand met één video een heel land aan het praten krijgt, dan weet je: hier zit méér achter. En wij zijn razend benieuwd wat er nog komt.
Met deze nieuwe golf van bekendheid is Rhodé Kok klaar om door te stoten. Wat haar volgende zet wordt? Niemand die het weet. Maar één ding is duidelijk: wij, mannen, blijven kijken. Want van dit soort vrouwen krijg je nooit genoeg.
Kijk hier:
@rhodekok ugh I can’t, ze blijven maar in de weg lopen @Matthy ? origineel geluid – Rhodé