In een digitale wereld waar meningen snel worden gedeeld en net zo snel worden afgekraakt, duikt er ineens een blondine op die het internet stil krijgt met een combinatie van charme en scherpe voetbalkennis. Haar naam? Bloem.
Ze komt niet met holle frasen of gespeelde interesse. Nee, deze Ajacied weet wat ze zegt en hoe ze het brengt. Haar video’s over de Champions League en de kampioenskansen van Ajax gaan razendsnel rond op platforms als TikTok en Instagram.
Met een vleugje zelfspot beschrijft ze zichzelf als iemand die “doet alsof ze verstand van voetbal heeft.” Die knipoog siert haar, want hoewel ze het luchtig brengt, zit er verrassend veel diepgang in haar uitspraken over tactiek en spelersvorm.
Dat is waarschijnlijk ook waarom duizenden volgers haar video’s blijven delen en bekijken. Ze lijkt moeiteloos het evenwicht te vinden tussen visuele aantrekkingskracht en inhoudelijke scherpte – een combinatie die zeldzaam is in de voetbalwereld.
Haar uiterlijk valt niet te ontkennen. De blonde haren, de open blik, en haar ontspannen houding maken dat ze je aandacht vasthoudt. Maar zodra ze begint te praten, merk je al snel dat je blijft hangen om wat ze zegt – niet alleen om hoe ze eruitziet.
Ergens tussen de banter en analyse in, weet Bloem een snaar te raken. Ze zegt wat veel mannen denken, maar durft het nét even anders te formuleren. Daardoor voelt het alsof je naar een vriend luistert in plaats van een influencer.
En dat maakt haar uniek. Ze probeert niet geforceerd serieus over te komen. Ze weet dat ze geen oud-prof is of analyticus met een UEFA-diploma. Toch weet ze met overtuiging te praten over zaken als pressing, opbouwspel en formatiewisselingen.
Wie haar een beetje volgt, ziet dat ze ook niet zomaar iets roept. Ze kijkt wedstrijden, checkt statistieken en leest zich in. Dat verklaart waarschijnlijk waarom ze met zoveel zelfvertrouwen voor de camera verschijnt en haar mening durft te geven.
De combinatie van een uitgesproken mening, nuchterheid en een knap gezicht blijkt goud waard. Bloem wordt regelmatig gedeeld in voetbalgroepen, komt voorbij in discussies op X (voorheen Twitter) en wordt zelfs genoemd op fansites van Ajax.
Kijk hieronder: