Het is weer die tijd van het jaar waarin werknemers vol verwachting uitkijken naar hun kerstpakket. Dit jaar waren de verwachtingen hooggespannen, maar voor velen blijkt de inhoud een flinke teleurstelling te zijn. Vooral de pakketten van Lidl hebben behoorlijk wat stof doen opwaaien. Terwijl andere bedrijven nog proberen indruk te maken met cadeaukaarten van 20 euro of luxere opties, heeft Lidl een andere koers gevaren die niet bij iedereen in de smaak valt.
Lidl medewerker niet blij met kerstpakket
Sociale media en nieuwsplatforms staan bol van reacties op de opvallende keuzes van Lidl. Werknemers mogen via de website van de supermarkt zelf een cadeau kiezen, maar de opties roepen vooral verbazing op. Badslippers, kerstsokken met het Lidl-logo en andere weinig inspirerende artikelen domineren het aanbod. Deze keuzes voelen voor veel mensen niet bepaald als een blijk van waardering, maar eerder als goedkope promotie-items. Video’s waarin werknemers hun pakket laten zien, gaan viraal en zorgen voor nog meer discussie.
Een bijkomend probleem is dat deze pakketten massaal op Marktplaats verschijnen. Het lijkt erop dat een groot deel van de ontvangers hun cadeau liever wil ruilen of doorverkopen. De vraag blijft: wat zegt dit over de waardering van werknemers en de strategie van bedrijven? Een kerstpakket is immers meer dan alleen een cadeau; het is een gebaar dat het hele jaar door hard werken erkent. Dat gevoel lijkt dit jaar bij veel mensen te ontbreken.
De kritiek op de Lidl-pakketten is een wake-up call voor bedrijven. Een goed kerstpakket hoeft niet duur te zijn, maar wel doordacht en met oog voor de ontvanger samengesteld. Hopelijk zorgt de ophef dit jaar voor een heroverweging in de toekomst, zodat werknemers weer het gevoel krijgen dat ze echt gewaardeerd worden. Het lijkt erop dat het traditionele kerstpakket steeds meer aan verandering toe is. Voor nu blijft de vraag: wat zou jij in je pakket willen zien?
Bekijk de video hieronder:
Bron: TikTok