In een wereld waar sociale media en televisie steeds meer met elkaar verweven raken, is een spontane backstagefoto tegenwoordig bijna even krachtig als een persbericht. Monica Geuze en Marieke Elsinga deden precies dat: ze deelden een intieme blik achter de schermen waarop ze zich klaarmaken voor een uitzending waarin het veelbesproken programma B&B Vol Liefde centraal staat. Op de foto zie je beide vrouwen ontspannen glimlachen, een moment van verbondenheid vastgelegd vlak voordat de lichten aangaan en de camera’s beginnen te draaien.
Deze foto laat niet alleen zien dat de twee het goed met elkaar kunnen vinden, maar ook dat ze professioneel moeiteloos lijken samen te werken. Marieke, bekend van haar frisse en energieke ochtendshows op Qmusic, straalt dezelfde vrolijkheid uit als in haar radiostudio. Monica daarentegen, begon ooit als vlogger met een inkijkje in haar leven, maar is inmiddels uitgegroeid tot een serieuze onderneemster en mediapersoonlijkheid. Hun samenwerking lijkt dan ook een logische match voor een show waarin liefde, karakter en persoonlijkheid centraal staan.
Voor Monica Geuze is deze setting allesbehalve nieuw terrein. Ze heeft jarenlange ervaring met het delen van haar leven in de publieke ruimte, en weet als geen ander hoe je kijkers weet te boeien. Naast haar digitale carrière is ze tegenwoordig ook aandeelhouder van het populaire drankje Stelz. Wie afgelopen zomer op een festival stond, heeft ongetwijfeld een blikje ervan in de hand gehad. Haar naam is inmiddels net zo vertrouwd als het logo op de drankverpakking.
Marieke Elsinga is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een vaste waarde in het Nederlandse medialandschap. Wat begon als een bescheiden carrière bij de radio, groeide uit tot een prominente rol bij Qmusic én op televisie. Met haar vrolijke uitstraling, scherpe opmerkingen en natuurlijk charisma weet ze een breed publiek aan zich te binden. Haar deelname aan een programma als dit, waarin liefde en emoties centraal staan, lijkt op haar lijf geschreven.
Wat deze samenwerking extra interessant maakt, is de chemie die zichtbaar is tussen de twee. Waar sommige duo’s op televisie geforceerd overkomen, lijkt er hier juist sprake van natuurlijke interactie en oprechte lol. De backstagefoto straalt exact dat gevoel uit: geen opgelegd beeld, maar twee vrouwen die plezier hebben in wat ze doen. Dat is niet alleen verfrissend, maar ook herkenbaar voor het publiek.
Het televisieprogramma *B\&B Vol Liefde* heeft de afgelopen jaren aan populariteit gewonnen vanwege de eerlijke en vaak ontroerende manier waarop liefde in beeld wordt gebracht. Door Monica en Marieke hierbij te betrekken, lijkt de productie bewust gekozen te hebben voor bekende gezichten met een breed bereik. Hun gezamenlijke impact zorgt voor extra kijkcijfers én een grotere online betrokkenheid – iets waar moderne programmamakers op aansturen.
De combinatie van radio, televisie, ondernemerschap en sociale media maakt dat zowel Monica als Marieke inmiddels behoren tot een selecte groep mediamakers die meerdere doelgroepen tegelijkertijd aanspreken. Van jonge volgers op Instagram tot trouwe luisteraars van de radio; ze spreken allemaal hun taal. En dat blijkt ook uit de reacties op de gedeelde backstagefoto, die op sociale media veelvuldig gedeeld werd en honderden positieve reacties opleverde.
Wie denkt dat een simpele backstagefoto slechts een momentopname is, vergist zich. In het huidige medialandschap is zo’n beeld een krachtig marketingmiddel geworden, waarmee persoonlijkheid, authenticiteit en promotie in één klap worden samengebracht. Dat Monica en Marieke dat perfect aanvoelen, blijkt wel uit hoe soepel dit beeld aanslaat bij het publiek.
De verwachting is dat de aflevering waarin zij zich uitlaten over *B\&B Vol Liefde* veel bekeken zal worden. Niet alleen vanwege de inhoud, maar vooral ook door de dynamiek tussen beide vrouwen. De kijker krijgt hiermee een unieke inkijk in de wereld van de liefde, gefilterd door de ogen van twee vrouwen die weten hoe ze het publiek moeten raken – of dat nu via een camera is, of via een simpele, doeltreffende foto.
Kijk hier: